Tyršův Děčín 2022

28. 09. 2022 10:30:00
Sokol byl založen v roce 1862, letos slaví 160. výročí. V září se narodili zakladatelé spolku SOKOL, Miroslav Tyrš v roce 1932 v Děčíně a Jindřich Fügner v roce 1922 v Praze. Děčín slavil 160., 190. a 200. výročí a my s ním.

Jak probíhalo sto šedesáté, sto devadesáté a dvousté výročí ve dnech 16. - 18. září v Děčíně z mého pohledu. Program obsahoval sportovní soutěže, turistické vycházky, plavbu lodí, ples na zámku a závěrečný slavnostní pochod městem. Ideální uchování zážitků bude formou převážně grafickou, kroje sokolů jsou pestré, jejich tváře fotogenické a dění kolem nich zajímavé.
Pokus o reportážní pohled účastníka oslav, který mohl být vždy pouze na jednom místě, když byl na turistickém výletě nemohl být na sportovních soutěžích a podobně. Kvalita fotografií nebude vždy ideální, ale ani počasí nebylo ideální a večerní osvětlení se podepsalo na těch nejlepších záběrech. Prostor pro vylepšení a důvod pro opakování si podobných akcí je tedy značný.

Místo sokolského dění: nábřeží Labe, Tyršův most, Děčínský zámek, pod ním Tyršova socha a nově Tyršova lavička.

V cíli turistického výletu - Pochod krajem Dr. M. Tyrše. Byly dvě trasy, jedna 14 km, druhá 8 km, obě měly stejný cíl a oběma trasám pršelo stejně. Od cíle domů to byly ještě 4 plné kilometry a před námi ples.

Osušili jsme se, vzali kroje a hurá na ples. Slovenský kroj, sokolský kroj mužský a sokolský kroj Libuše.
Pozn.: Fotku jsem mohla ořezat, ale nevynikly by tolik nádherné prostory zámku.

U brány zámku stála Sokolská stráž, za ní špalír sokolů.

Návštěvníci plesu procházeli špalírem sokolů.

Zahájení plesu

Pohled do sálu

Taneční kreace

Kroje a uniformy spolu.

Hostel Děčín - naše ubytování, probouzíme se k slavnosti neděli - pochodu Děčínem, od Tyršovy sochy na zámek.

Řazení průvodu. Záběry z průvodu pochopitelně nemám, když pochodujete nefotíte. Existuje však video na stránce FB - Růžové zahrady, Děčín s datem 18. září 2022

Slavnostní pochod začínal u Tyršovy sochy pod zámkem, na břehu Labe, procházel městem a končil na krásném děčínském zámku.

Konec pochodu na zámek Děčín. Slavnostní fotografování, rozloučení a těšení se na příští Děčín.

Odchod posledního účastníka ze zámku.

Ze zámku jsme šli opět k Tyršově lavičce, protože jsme ji stran služebních a milých povinností dosud neviděli.

Přes Tyršův most zpět k nádraží a vlakem domů. Byla do důstojná oslava oněch tří výročí.

Závěrem: Zažili jsme část něčeho, co stmeluje společnost, co společnost modeluje, něco mimo politiku, s hlubokým vztahem k naší republice, zažíváme nefalšované vlastenectví. Každý tam, kde mu to vyhovuje nejvíc, někdo jako cvičenec, mažoretka, turista, cvičitel, trenér, sokolská stráž atd.

__________________________________________________________________________
Autorem fotografií jsem já, případně jsou pořízeny mým fotoaparátem v telefonu. Blog je osobní, nikoliv oficiální a snažila jsem se zachytit jedinečnou atmosféru letošního Tyršova Děčína.

Autor: Zdenka Wagnerová | středa 28.9.2022 10:30 | karma článku: 6.45 | přečteno: 133x

Ve stavu beztíže - galerie SOKOL

Vydali jsme se na vernisáž fotografií Jana Jirkovského v Galerii SOKOL. Návštěvu jsme spojili s poznávání Prahy i naší historie, převážně spjaté se sokoly, jejich činností sportovní, hrdinskou a bojovou nevyjímaje..

21.1.2024 v 19:05 | Karma článku: 4.90 | Přečteno: 123 | Diskuse

Kam jdou ty mašiny aneb B7 roku 2023

Vítěz B7 2023 na otázku v cíli jaké to bylo odpověděl: "Masakr". Osobně jsem se B7 účastnila podruhé jako "divák", tj. na pohyblivých stanovištích jsem morálně podporovala dceru. Takový nezapomenutelný zážitek a skvělá atmosféra.

3.9.2023 v 16:16 | Karma článku: 15.62 | Přečteno: 396 | Diskuse

Zdenka Wagnerová

Dva dny dovolené před dovolenou

Jedním ze stresů před dovolenou bývá balení kufrů, případně jejich permanentní oranizace a kontrola. Letos náhoda způsobila, že naše kufry odjely do Prahy místo v neděli už v pátek a my máme dva dni k dobru. A zasloužené.

17.6.2023 v 8:16 | Karma článku: 7.48 | Přečteno: 236 | Diskuse

Hody v Náměšti na Hané

Hody z pohledu sokolů a to místních i župních. Náměšť na Hané je veskrze hanácká místo, přesněji městys, pod malebným zámkem a pod Hánáckým Mont Blankem - Velkým Kosířem. Hody tam bývají krásně hanácké.

9.6.2023 v 15:15 | Karma článku: 8.33 | Přečteno: 188 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 9.99 | Přečteno: 86 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 10.09 | Přečteno: 113 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 17.04 | Přečteno: 203 | Diskuse

Filip Vracovský

Česko jako země plná ateistů a agnostiků přesto žije z křestanských tradic a k Rusku

nebo Ukrajině má poměrně blízko. Těžko však může chápat Blízký východ . Než se v další sérii blogů vrátím do kuchyně dovolte ještě jednu úvahu laika....

29.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 6.47 | Přečteno: 162 |

Otázka PROČ a odpověď PROTOŽE. Lze věci zjednodušovat a proč je to třeba. Protože je to přirozené, stejně jako logika, zdravý rozum, spokojený život. Spokojený život se vším všudy, včetně porozumění. S několika přáteli jsme v tomto duchu začali vydávat samizdat D-éčko, měsíčník o demokracii a založili Klub Přátel Demokracie. Odkazy jsou v SEZNAM RUBRIK.

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...