jen za 49 Kč/3 měsíce

Na stráž

Kamaráda - bratra sokola, napadlo, že bych měla absolvovat výcvik Sokolské stráže. Zlákali jsme další dva z naší župy a vyrazili na výcvik sokolů pořádaný Hradní stráží. Myslela jsem si, že je to pro mladší. A taky bylo...

Výcvik Sokolské stráže, aneb čestné jednotky Obce sokolské, trval tři dny. Přijeli jsme o den dřív a prošli se večerní Prahou. Cvičili nás tři vojáci Hradní stráže, dva z nich byli sokolové, dokonce zakladatelé Sokolské stráže, Marek a Lukáš a třetí byl Marcel. Úvodem nám sdělili, že jsme tam dobrovolně, tak se máme snažit, protože toho co se máme za tři dny naučit je opravdu hodně.

A bylo. Nejen proto raději obrazem:

Před výcvikem

Začínáme

Den první

Z Tyršova domu jsme stoupali směrem k Hradu, po schodech výš a výš, za roh a ještě výš. Obědy jsme měli výborné, poblíž oné uliční lampy, viz. foto nahoře.  Z cvičiště jsme šli rovnou na prohlídku Hradu.

Prohlídka hradu, odborný výklad Lukáše

Prohlídka Hradu

Den druhý

Spali jsme v "Tyršáku" v úhledných světničkách, viz. horní foto. Když jsme nemohli spát a bolely nás nohy, říkali jsme si "Nevadí, jen když budeme PRAPORY!", viz obrázek spodní z dřívějšího data.

Ubytování

Den třetí

Ráno se balíme k odjezdu a zároveň oblékáme sokolské kroje. Všechno musí být v okeju, oko našich cvičitelů je bdělé a nic jim neujde. Dopoledne ještě cvičíme, po obědě předvádíme pochod, obraty, kladení věnců, kladení kytic a práci s prapory předsedovi vzdělavatelského odboru ČOS a historikovi panu plk. Michalu Burianovi. Následuje slavnostní vyřazení a všichni máme radost, i když radosti ještě nekončí, vydáváme se na pochod Prahou.

Loretánská, Martinický palác

Pochod Prahou

Snad odměnou je nám pochod Prahou první podzimní den, za krásného slunného počasí. Při východu z kasáren velitel sokolské stráže říká:
"No prosím! Teď vám to jde. Proč to tak nešlo dřív?".
"To jsme ještě nebyli promovaní!", ozve se z jednotky. I když se v pozoru nemluví a neotáčí, bylo slyšet, že se velitel  usmívá.

U sochy T.G.M.

Na Hradě a u sochy T.G.M.

Po velkém focení na Hradě a u sochy našeho prvního pana prezidenta jsme pokračovali dál směrem k Nerudovce.  Počasí nám přálo a neušli jsme pozornosti desítek objektivů a kamer všech možných národností.

Tyršův dům a diplom ze slavnostního vyřazení

Závěr

U Tyršova domu opět následovalo řazení a focení. Fotili jsme se s panem Tyršem, spolu a s diplomy. U srdce nás hřálo, zejména nás starší, že jsme to zvládli, nepropadli a stačili i těm mladším a větším. Věkové rozpětí kurzu jednotky bylo rekordní, čítalo bezmála 60 let. Nejmenší jsem tam byla asi já, takže občas jsem ten krok musela řádně natáhnout.

Úplně na závěr něco akčnosti

Blog píšu z pohledu účastníka, nikoliv oficiálně. Použila jsem svoje fotografie, v některých případech jsem telefon předala sestře sokolce a fotila či filmovala ona. Profesionální fotky budou na stránkách sokola a Sokolské stráže. Blog píšu proto, abych si i později mohla atmosféru připomenout. Byly to smysluplně strávené dny, v dobré společnosti a na dobrém místě.

Autor: Zdenka Wagnerová | středa 28.9.2022 9:00 | karma článku: 6,20 | přečteno: 195x

Ve stavu beztíže - galerie SOKOL

Vydali jsme se na vernisáž fotografií Jana Jirkovského v Galerii SOKOL. Návštěvu jsme spojili s poznávání Prahy i naší historie, převážně spjaté se sokoly, jejich činností sportovní, hrdinskou a bojovou nevyjímaje..

21.1.2024 v 19:05 | Karma: 4,90 | Přečteno: 126x | Diskuse| Společnost

Kam jdou ty mašiny aneb B7 roku 2023

Vítěz B7 2023 na otázku v cíli jaké to bylo odpověděl: "Masakr". Osobně jsem se B7 účastnila podruhé jako "divák", tj. na pohyblivých stanovištích jsem morálně podporovala dceru. Takový nezapomenutelný zážitek a skvělá atmosféra.

3.9.2023 v 16:16 | Karma: 15,62 | Přečteno: 399x | Diskuse| Společnost

Zdenka Wagnerová

Dva dny dovolené před dovolenou

Jedním ze stresů před dovolenou bývá balení kufrů, případně jejich permanentní oranizace a kontrola. Letos náhoda způsobila, že naše kufry odjely do Prahy místo v neděli už v pátek a my máme dva dni k dobru. A zasloužené.

17.6.2023 v 8:16 | Karma: 7,48 | Přečteno: 238x | Diskuse| Společnost

Hody v Náměšti na Hané

Hody z pohledu sokolů a to místních i župních. Náměšť na Hané je veskrze hanácká místo, přesněji městys, pod malebným zámkem a pod Hánáckým Mont Blankem - Velkým Kosířem. Hody tam bývají krásně hanácké.

9.6.2023 v 15:15 | Karma: 8,80 | Přečteno: 192x | Diskuse| Společnost

Blogeři, srazy a vlaky

Právě podruhé jsem se účastnila srazu blogerů, za pozvání děkuji Johnu Blackovi a stejně tak děkuji zbytku účastníků za již druhé vlídné přijetí. Moravská Třebová nás přivítala opravdu květnovým počasím, bylo veskrze přívětivo.

26.5.2023 v 12:55 | Karma: 15,89 | Přečteno: 388x | Diskuse| Fotoblogy

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

Otázka PROČ a odpověď PROTOŽE. Lze věci zjednodušovat a proč je to třeba. Protože je to přirozené, stejně jako logika, zdravý rozum, spokojený život. Spokojený život se vším všudy, včetně porozumění. S několika přáteli jsme v tomto duchu začali vydávat samizdat D-éčko, měsíčník o demokracii a založili Klub Přátel Demokracie. Odkazy jsou v SEZNAM RUBRIK.