Kam jdou ty mašiny aneb B7 roku 2023

Vítěz B7 2023 na otázku v cíli jaké to bylo odpověděl: "Masakr". Osobně jsem se B7 účastnila podruhé jako "divák", tj. na pohyblivých stanovištích jsem morálně podporovala dceru. Takový nezapomenutelný zážitek a skvělá atmosféra.

Nejprve k názvu článku a těm mašinám:
Čekala jsem na stanovišti před žlutou značkou vedoucí k Čertovu mlýnu (1206 m). Z poklidné  cyklostezky vedoucí z Čeladné traverzou pod Stolovou trasa B7 odbočuje vlevo po šíleném terénu vzhůru. Někdo se tam zastavil, někdo ne, jiní se třeba i rozběhli, dvě ženy šly ale dál, mimo trasu. Tu se ozval jeden bé-sedmičkář: "Kam jdou ty mašiny!?", snad zapomněl, že před kopcem je třeba se co nejvíce odlehčit, ale jeho péče byla milá.

Nechci tady popisovat B7 *), od toho je spousta článků, videí, B7 má svůj web atd., ráda bych vlastní zážitky z B7 uchovala a příští rok servis a fandění trošku vylepšila. Jistěže moje dcera je nyní ve stádiu "už nikdy", ale povíme si to někdy v létě příštího roku.

Je sobota ráno a jdu na autobus do Ostravy, odjezd 7:05 h, odtud pak podle situace buď na Čeladnou nebo na Ostravici. MHD je v sobotu ráno řídká, jedu posledním možným spojem a časově poměrně naknap. Asi 100 m od domu zjišťuji, že nemám mobil, bez něj by moje mise byla zbytečná. Poklusem zpět a poklusem vpřed s batohem plným jídla a pití. Dopadlo to dobře. Stejně dobře jsem se rozhodla že pojedu do Ostravice. Když jsem přijížděla do Ostravy, dcera mi volala že je na Lysé hoře, bylo 8 hodin. Po hodině a půl vystupuji z vlaku a volám dceři, že jsem v Ostravici.
"My taky. Kde jsi?"
"U toho přejezdu jak bliká", rozumí se vlakového.
"My taky!".

Prostě štěstí, potkali jsme se v jeden moment, dcera s kamarádkou po 52 km a já po 145 km ve veřejné dopravě. Chvilku jsme šly společně, pak jsem se začala věnovat focení s výmluvou na má pochroumaná žebra z předchozí turistiky.

B7  je o pohybu, tak prosím. Krom toho videa dokazují, že B7 jdou "úplně normální lidé", jsou jen lehce postiženi láskou k pohybu a k tomu ve společnosti dalších prima lidí.

Smrk (1276 m) zůstal za závodníky a čekalo je občerstvení na Horní Čeladné. Pak kolem pramenu Sv. Cyrila a Metoděje a odbočka po červené přes Čeladenku směr Stolová a Čertův Mlýn.

Účastníci B7 odbočovali a já odbočím o zhruba 35 let zpět, tady jsme trávili jednu z našich rodinných dovolených. S turistickým touláním po Beskydech jsem tehdy rodinu moc neoslovila, dcera se chtěla koupat a manžel se těšil domů. Přitom výhledy jsou tam tak úžasné.

Následovaly asi 4 km po cyklostezce, kde si mnozí stěžovali, že začínají usínat. Rozhodně je probudila odbočka na žlutou a výstup na Čertův Mlýn, smrtících 5 km po absolvování zhruba 70 km.

Právě tady jsem čekala se svými kofolami, dobíjela telefon, fotila a filmovala. Jednu paní, co mazala manžela Koňskou mastí jsem krmila hroznovým vínem z naší zahrádky. Doslova krmila, protože ruce měla od té masti. Zajímavé bylo na tom místě sledovat bohatost našeho jazyka, ale hlavně odhodlání se kterým se vrhali po té blátivo-kamenné cestě. Někteří to dokonce běhali.

Následuje druhá zastávka s mojí dcerou, první byla na Ostravici, druhá tady pod Stolovou.

Svoji cestu a úlohu na B7 zakončuji na salaši "Pod Stolovou", kde Radegast chutná nejlépe a mířím poněkud oklikou na vlak do Kunčic pod Ondřejníkem, abych také splnila svůj limit kilometrů. Zbytek B7 už budu sledovat na webech.

Doma se ze stránek B7 dozvídám, že je dcera na Velkém Javorníku a čeká ji posledních 5 km. Znám to tam a ten sestup do Frenštátu je drsný i za denního světla. Jde  to potmě a později se dozvídám, že jí navíc  vypověděly obě čelovky.

S výčitkami, že někteří ještě šlapou po horách, nakonec usínám. Slyším pípnout zprávu, pak ještě jednu. Je 22:01, píše Lea (naše příbuzná z FM): "Je v cíli. Včil. Gratulujeme.", sledovala totiž svoje známé a viděla i naši Petru. Ta druhá zpráva - 22:14 je od dcery: "Jsem v cíli

Nakonec vše tedy dopadlo dobře. Díky za to.

Jsem autorem všech fotek i videí, jen ta poslední je z dceřiných Garmin hodinek.

_______________________________________________________________________________________
*) B7  je horský maraton (běžecko-chodecký), nebo též nazývaný trailrunning nebo ultramaraton závod. B jako "beskydská" a číslovka představuje zdolávané vrcholy nad 1.000 m n.m., čili "Beskydská sedmička".  Vrcholů na trase je celkem 9, jen 7 je nad 1.000 m n.m. Celkové převýšení je 5.500 m, časový limit je 29 hodin, start kolem 22 hodiny večerní. Pro více informací stačí zadat ve vyhledávači "B7" a už to jede.

Autor: Zdenka Wagnerová | neděle 3.9.2023 16:16 | karma článku: 15,62 | přečteno: 399x

Ve stavu beztíže - galerie SOKOL

Vydali jsme se na vernisáž fotografií Jana Jirkovského v Galerii SOKOL. Návštěvu jsme spojili s poznávání Prahy i naší historie, převážně spjaté se sokoly, jejich činností sportovní, hrdinskou a bojovou nevyjímaje..

21.1.2024 v 19:05 | Karma: 4,90 | Přečteno: 126x | Diskuse| Společnost

Zdenka Wagnerová

Dva dny dovolené před dovolenou

Jedním ze stresů před dovolenou bývá balení kufrů, případně jejich permanentní oranizace a kontrola. Letos náhoda způsobila, že naše kufry odjely do Prahy místo v neděli už v pátek a my máme dva dni k dobru. A zasloužené.

17.6.2023 v 8:16 | Karma: 7,48 | Přečteno: 238x | Diskuse| Společnost

Hody v Náměšti na Hané

Hody z pohledu sokolů a to místních i župních. Náměšť na Hané je veskrze hanácká místo, přesněji městys, pod malebným zámkem a pod Hánáckým Mont Blankem - Velkým Kosířem. Hody tam bývají krásně hanácké.

9.6.2023 v 15:15 | Karma: 8,80 | Přečteno: 190x | Diskuse| Společnost

Blogeři, srazy a vlaky

Právě podruhé jsem se účastnila srazu blogerů, za pozvání děkuji Johnu Blackovi a stejně tak děkuji zbytku účastníků za již druhé vlídné přijetí. Moravská Třebová nás přivítala opravdu květnovým počasím, bylo veskrze přívětivo.

26.5.2023 v 12:55 | Karma: 15,89 | Přečteno: 388x | Diskuse| Fotoblogy

Špacír 2023 - 100 km za 24 hodin

Dcera se rozhodla jít na špacír, jít 100 km za 24 hodin po Valachách. Já jsem se rozhodla ujmout role servisáka s vodou a chlebem se škvarkama. Protože kdo maže ten jede.

8.5.2023 v 20:30 | Karma: 14,59 | Přečteno: 373x | Diskuse| Společnost

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Otázka PROČ a odpověď PROTOŽE. Lze věci zjednodušovat a proč je to třeba. Protože je to přirozené, stejně jako logika, zdravý rozum, spokojený život. Spokojený život se vším všudy, včetně porozumění. S několika přáteli jsme v tomto duchu začali vydávat samizdat D-éčko, měsíčník o demokracii a založili Klub Přátel Demokracie. Odkazy jsou v SEZNAM RUBRIK.